Index / Standard / Titanfall 2: Den Kotaku Review

Titanfall 2: Den Kotaku Review

När jag slutade Titanfall 2: s kampanj, kände min kropp stel. Jag lämnade min lägenhet, gick till gathörn och bummed en cigarett. Jag behövde för att lugna mig. Jag hade just gått igenom en häpnadsväckande upplevelse. Den ursprungliga Titanfall var e

När jag slutade Titanfall 2: s kampanj, kände min kropp stel. Jag lämnade min lägenhet, gick till gathörn och bummed en cigarett. Jag behövde för att lugna mig. Jag hade just gått igenom en häpnadsväckande upplevelse.

Den ursprungliga Titanfall var en omgång alltför hög ambitionsnivå. Fluid spelare rörelse ledde till frenetiska och vackra markstrider innan ge vika för stora slagsmål mellan gigantiska robotar. Ändå var denna idé halv bildas. En fler enda erfarenhet, började det att spräcka så sjuk tanke DLC och allmän misskötsel leder till en partitionerad gemenskap som inte kunde hålla sig. Titanfall 2 levererar på tidigare ambitioner och slår fram emot att erbjuda något anmärkningsvärt. Du kanske har kommit hit för multiplayer men den verkliga blockeringsspel är enspelarkampanjen.

Kampanjen börjar ödmjukt och träffar vanliga science fiction troper. En ragtag band av rebeller kallad Frontier milisen kämpar tillbaka mot den grymma Interstellar Manufacturing Corporation. Du tar rollen som Jack Cooper, mannen med den mest generiska namnet i galaxen. När hans mentor dör i strid Cooper ges kontrollen över sin Titan, en stor och kraftfull mech som heter BT-7274. Tillsammans Cooper och BT kamp för att överleva bakom fiendens linjer.

Först känns kampanjen generiska och överhuvudtaget. Den har en distinkt "Call of Duty med robotar!" Vibe men så småningom bygger till en upplevelse av storslagen skala och överraskande känslor. Titanfall 2 kampanj träffar lik av Advanced Warfare eller Doom genom att låta spelarna att verkligen uttrycka sig genom vild lek.

För att uppnå detta, Titanfall 2 drar från många påverkan. Det har utmärkt uppsättning piece Den Half Life, bländande hastighet Vanquish, vilda akrobatik av Bullet, och den robusta brutalitet Binary Domain. Den smälter samman till något vackert. Här är hur en typisk möter i Titanfall 2 kan gå:

GIF

Stressa ner fienden. Skjut och skjuta din första märket. Snurra till nästa och tända eld på honom med en upphetsande kaststjärna. Kasta ett ben-knarrande haymaker på en annan fiende. Avsluta kampen med en utförande combo.

Kontrollerna är mycket lyhörda, och animationerna är hisnande. En stor arsenal av vapen gör varje möte är varierad. Strids till fots är stor, och Titan vs Titan åtgärder har en liknande grymhet. Missile salvor bombardera terräng, massiva svärd skära igenom jättar stål och bröst laser smälta genom fält av mindre mechs.

Titanfall 2 innehåller också några av de mest intelligenta nivå design som erbjuds i de senaste åren. En stor vandring genom en fabrik har hela strukturer rotera och återuppbygga sig omkring dig. En sekvens med tidsflöden spränger dig mellan två versioner av samma nivå. En vild antenn slaget kräver skrämmande språng av tro.

Ibland Titanfall 2 blir alltför smart och komplicerat med dessa mönster. Mer än ett par gånger, jag reste bara långa sträckor för att finna att jag hade en slinga runt till där jag började. I andra fall misslyckades spelet att kommunicera avstånd och vägar. Jag föll i många gropar eftersom spelet gör ibland en pissa dåligt jobb att förmedla vad som är farbar och vad som inte är. Du kan ibland hänvisa till hologram som visar du föreslog vägar men åtgärden slutar fortfarande upp hejdas från tid till annan.

GIF

De breda penseldrag av berättelsen är också ingenting att bli alltför upphetsad om. Fienderna känner dimmigt och kader av legosoldater som erbjuder bosstrider var i stort sett forget. De jag minns är anmärkningsvärt i den mån deras slagsmål var onödigt frustrerande. Allied tecken är lika intetsägande.

Limmet som håller berättelsen tillsammans är förhållandet mellan din karaktär, Cooper och din oberoende intelligent mech kostym, BT. Genom interaktiva uppmaningarna, du, som Cooper, har samtal med BT. Dialogrutan är en riktig behandling. BT: s bokstavtänkesätt par bra med Coopers skrävlande övermod. De gör en stor duo. Detta återspeglas i spelet också.

Växla mellan mark bekämpa och slåss i Titan är lika enkelt som att trycka på en knapp. I mer intensiva strider, kommer du rusa över bryggor och avyttra marktrupper innan sömlöst hoppa in BT: s cockpit att spränga farliga robotar och inkommande Titans. Du lita på BT och BT förlitar sig på dig. Som insatserna blir högre, blir denna obligation starkare.

GIF

Insatserna får jäkligt hög. Vad börjar som en enkel överlevnad uppdrag eskalerar i alla krig. Jag ofta kände slog med fullständig vördnad som jag spelade. För ett spel om att skjuta saker, rå ambition och omfattning framkallar en hel del känslor.

Kampanjen är kort. Det varar cirka fem timmar. För att mildra detta och erbjuda omspel, har spelet massor av gömda föremål för att uppmuntra utforska nivåer till deras fulla. De är onödiga. Kampanjen är så tätt sammansatt att många spelare kommer att återvända till det flera gånger eftersom det är bara den där jävla bra.

GIF

Flera spelare är långt mindre kontrollerad och lider för det. Laget deathmatch variant Slitage leder till spektakulära strider men en mängd andra lägen är slentrianmässiga eller förvirrande. Capture the Flag lägger överdriven stress på pilot akrobatik, avskräcka storskaliga Titan strider genom att återställa alla långsamma fyll Titan mätare under pausen. Bounty Hunt är en invecklad läge som känns i strid med de grundläggande mekanik, be spelarna att lämna kampen för att sätta in pengar på utsedda kärl i mellan alla striderna. Lägen som dessa kan inte förstå att Titanfall 2: s flerspelar fungerar bäst när krafterna krockar i explosiva Titan fokuserade engagemang med piloter i periferin.

Progression är snabb men något svårbegripliga. Du har en spelare nivå, en Titan nivå, och nivåer för dina vapen. Det är en hel del information för att spåra och spelet gör ett dåligt jobb att kommunicera vad det alla medel. Det skulle vara bra om det fanns mer anpassning men spelets prioriteringar är på fel ställen. Du kan låsa upp massor av vapen när du är utanför din Titan men anpassningar för din mech består till stor del av dussintals färgalternativ och dekaler. Du får inte bygga anpassade vapen belastning outs för att anpassa din spelstil i Titan. Du måste nöja sig med prefabricerade Titan varianter.

Trots dessa felsteg, tar multiplayer dynamik fastställts av singleplayer och lägga en liberal mängd kaos. Du svänga över en byggnad, skjuta någon på vägen, landar på en fiende, och släppa en granat i mech. Dessa stunder är sensationella och symboliska av Titanfall 2: s unika styrkor.

GIF

Hålla sig till mer traditionella spellägen skapar en otroligt lättillgänglig och engagerande upplevelse. Takten är ännu snabbare i multiplayer. Kartor kommer att fylla med grymtningar och mindre mechs. Titans utbyte brand som piloter grip och vägg springa, duking ut på kanten av slaget. Det finns alltid något som händer, en ny Titan att dräpa, eller en vågad trickshot att dra bort. Eftersom dessa stunder bygger på varandra, vänder Titanfall 2: s multiplayer i en ballistisk balett full av explosioner, avrättningar och spänning.

Titanfall 2 är ett av årets bästa spel och en anmärkningsvärt underbar överraskning. Kampanjen är avslöjande. Den är oklanderligt utformade. Multiplayer kanske inte når samma höjder men ändå lyckas erbjuda en laddad upplevelse.

Fet entusiasm för ett spel kallar ofta skeptiker eller contrarians. Betala dem ingen akt. Titanfall 2 är imponerande. Dess inflytande kommer sprida sig genom videospel på samma sätt som titlar som Half Life eller Halo lyckades på sin tid. Vacker och fet, Titanfall 2 är höjdpunkten av första person shooters.